Odpowiedzi

2010-01-07T10:58:26+01:00
Dane

lata ojca 48
lata syna 21

Szukane x - ile lat temu wiek ojca = 10* wiek syna

48-x = 10(21-x)

48-x = 210 - 10x
9x = 162
x = 18

spr. 48-18 = 30
21-18 = 3
30/3 = 10
Odp. Ojciec 18 lat temu był 10 razy starszy od syna
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-07T10:59:32+01:00
X-tyle lat temu ojciec był 10 razy starszy od syna
wiek każdego z nich x lat temu:
48-x -ojciec
21-x -syn
można zatem zapisać równanie:
10(21-x)=48-x
x=18lat
2010-01-07T11:07:17+01:00

lata ojca 48
lata syna 21



48-x = 10*(21-x)

48-x = 210 - 10x
9x = 162
x = 18