Odpowiedzi

2010-01-07T10:53:03+01:00
X- szerokość prostoskąta
obw - obwód 104 cm

równanie

2x+6x+24 = 104

8x = 80
x = 10

y - długość = 3x+12 = 42

Długość prostokąta wynosi 42 cm, a szerokość 10 cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T12:13:55+01:00
Dane:

Ob - obwód
a- szerokość
b -długość
b=3a +12
Ob=104
Ob=2a+2b
Rozw:
2a + 2(3a +12) = 104
8a + 24= 104/ :4
2a + 6 = 26
2a = 20
a=10
b= 3*10 +12 =42
Odp:
Szerokość 10 cm, długośc równa 42 cm.
5 1 5