Odpowiedzi

2010-01-07T15:16:54+01:00
Tu bedzie nam dodatkowo potrzebny wzor:
W= F * (x-x0)

gdzie
W-praca
F-sila

zakladamy ze ruszajaca ciezarowka porusza sie ruchem jednostajnie przyspieszonym. przeksztalcamy wzor 1 wzgledem a (jak w zadaniu 3) i obliczamy przyspieszenie.

nastepnie podstawiamy wyliczona wartosc do wzoru 2

aby obliczyc sile silnika, przeksztalcamy wzor 3 wzgledem F:
F=W/(x-x0)

i podstawiamy wyliczona wczesniej wartosc przemieszczenia (oczywiscie zamieniajac jednostki z MJ na J - mnozac przez 1O^6)

i tak mamy:

a = 1 m/s^2
x-x0 = 2OO m
oraz F = 1O^4 N
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:46:19+01:00
Dane:
t= 20s
v= 20m/s
W= 2MJ =2000000J

Szukane:
F=?
P=?

v=s/t
s=v*t
s=20m/s*20s
s=400m

W=F*s
F=W:s
F=2000000J : 400m
F=5000N

P=W:t
P=2000000J : 20s
P=100000W

Mam nadzieję, że pomogłam oraz, że wszystko jest jasne i czytelne, bardzo liczę na najjj..., z góry dziękuję....

Pozdrawiam...
23 4 23