Odpowiedzi

2009-09-21T19:21:07+02:00
1. mapa skala punkty umowne

2 .
:: ZIEMIA ::

Wartość ziemi
Masa [kg] 5.9736*10^24 ---
Objętość [km^3] 108.321*10^10 ---
Promień równikowy [km] 6378 ---
Promień biegunowy [km] 6371 ---
Promień średni [km] 6371 ---
Spłaszczenie 0.0034 ---
Średnia gęstość [kg/m^3] 5520 ---
Przyspieszenie grawitacyjne przy pow. [m/s^2] 9.78 ---
Prędkość ucieczki z powierzchni [km/s] 11.2 ---
Albedo 0.385 ---
Wielkość gwiazdowa V(1,0) -3.86 ---
Stała słoneczna na planecie W/m^2 1380 ---
Temperatura ciała doskonale czarnego [K] 247.3 ---

Półoś wielka [mln km] 149.6 ---
Rok gwiazdowy (okres obiegu) [dni] 365.256 ---
Rok zwrotnikowy [dni] 365.242 ---
Odległość peryhelium [mln km] 147.1 ---
Odległość aphelium [mln km] 152.1 ---
Średnia prędkość po orbicie [km/s] 29.79 ---
Nachylenie orbity do ekliptyki [°] 0.000 ---
Mimośród orbity 0.0167 ---
Okres gwiazdowy rotacji [h] 23.9345 ---
Nachylenie równika do orbity [°] 23.45 ---

Ciśnienie na powierzchni [Pa] 1.013*10^5 ---
Średnia temperatura [K] 288 stopni
Skład atmosfery 78.084% N, 20.946% O
:: ZIEMIA - Opis ::

Średnica Ziemi wynosi 12756 km, aphelium: 152,1 mln km, peryhelium: 147,1 mln km, średnia prędkość orbitalna: 29,79 km/s, doba: 23,93h czas obiegu wokół S. : 365,26 doby. Doba ziemska nieustannie się wydłuża, jest to spowodowane prawdopodobnie przez Księżyc.

Nachylenie orbity Ziemskiej do płaszczyzny orbity wynosi 23,4°. Ziemia wiruje jak bączek (pełny obrót wykonuje w ok. 26 000 lat), zauważalnym wynikiem tego jest zmiana gwiazdy polarnej
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-21T19:34:01+02:00
Źródła informacji geograficznej

- internet

- filmy naukowe

- badania terenowe ( pomiary , wywiady ,ankiety )

- gis - system informacji geograficznych

- gps

- atlasy geograficzne

2
-spłaszczanie - 21,38 km
- objetosc -1083 mld km^3
- powierzchnia - 510 mln km^2
- masa - 5977 tryl ton
- promien biegunowy - 6356,86 km
- promien rownikowy 6378,24 km
- dlugosc rownika - 40075 km
7 4 7