1) Na początku lipca pani Modna wypatrzyła na wystawie sklepowej sandały, które kosztowały200 zł. 15 Sierpnia sklep obniżył cenę obuwia o 30%, a po dwóch tygodniach o kolejne 50%. Wówczas pani Modna zdecydowała się na zakup sandałów. Ile za nie zapłaciła ??

2) W zakładzie wytwarzającym obuwie zaplanowano produkcję na pierwszy kwartał 2006r. w liczbie 2 400 par butów dziecięcych,
2 000 - męskich i 1 600 - damskich. Załoga zakładu przekroczyła plan, wytwarzając więcej par butów: dziecięcych o 30%, męskich o 15%, a damskich o 25 %. Oblicz łączną liczbę wyprodukowanych par butów w pierwszym kwartale 2006roku.

Jak byście mogli to proszę dodajcie obliczenia. Z góry dzięki :***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T14:12:56+01:00
1.200 : 100 * 30= 60
200- 60 =140- po pierwszej obniżce

140 :100 * 50= 70
140 - 70= 70 zl po drugiej obniżce

2.2400 :100 * 30= 720
2400= 720=3120
2000 :100 * 15 = 300
2000 + 300= 2300
1600 :100*25=400
1600 + 400= 2000
3120+2300+2000=7420 par butów
1 1 1
2010-01-07T14:27:14+01:00
1) 30% z 200zł.= 30/100*200=60zł
200zł-60zł=140zł <-- cena sandałów po 1 obniżce.
50% z 140zł= 50/100*140= 70zł
140zł-70zł= 70 zł.
odp.: za buty zapłaciła 70 zł.


2)130% z 2400= 130/100*2400=3120<-- ilość wytworzonego obuwia dziecięcego
115% z 2000= 115/100*2000= 2300<-- ilość wytworzonego obuwia męskiego
125% z 1600= 125/100*1600=2000<-- ilość wytworzonego obuwia damskiego.
3120+2300+2000=7420 <-- łączna ilość wytworzonego obuwia.