Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:08:20+01:00
M. Arktyczne 14,09mln km2 ,
M. Koralowe 4,8mln km2 ,
M. Arabskie 3,9mln km2 ,
M. Chińskie 3,5mln km2 ,
M. Karaibskie 2,755mln km2
M. Śródziemne 2,505mln km2
M. Beringa 2,3mln km2

Ocean Spokojny-179,7 mln km²
Ocean Atlantycki-106,443 mln km2
Ocean Indyjski-73 556 000 km²

Kanał Koryncki-długość: 6343m , szerokość: ok. 24m, głębokość: 79m
Kanał Wellandzki- o długości 43,5km, szerokość 24,4m, głębokość do 9,1m
Kanał Panamski-Długość 81,6km, szerokość 91,5-305m, głębokość minimalna 13,7m.
Kanał Sueski- długość kanału wynosi 163km, szerokość - 160-200m

Zatoka Meksykańska- zajmuje powierzchnię 1602 tys. km 2
Zatoka Perska- Zajmuje powierzchnię 239 tys. km2.
Zatoka Fińska- powierzchnia 29,5 tys. km2
Zatoka Gwinejska-Zajmuje powierzchnię 753 tys. km2

Cieśniny:
Bab-el-Mandep- Szerokość (km)-17,5 Głębokość (m)-60
Gibraltarska-szerokość-14km głębokość-338m
Beringa- szerokość-35km głębokość-42m
Kaletańska-szerokość-32km głębokość-24m

2010-01-07T15:08:31+01:00
Największe morza: M. Śródziemne, Arktyczne.
Największe oceany: Ocean Indyjski, Spokojny, Atlantycki.
Największe kanały: Augustowski, Koryncki.
Największe cieśniny: Ormuz, Mały Bełt.
Największe zatoki: Bengalska, Botnicka, Fińska.