1.Długość ulicy wynosi 43 cm skala mapy jest 1:25000
Jaka jest długość rzeczywista ulicy?
Proszę o dokładne wyjaśnienie obliczenia.

2.Wymiary klasy długość 5 m 80 cm i szerokość 7 m 70 cm
Jaką zastosować skalę aby plan klasy zmieścił się na kartce formatu A4 . Proszę o dokładne opisanie przeliczenia i jaka jest skala?
Pilne na jutro

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T14:47:30+01:00
Skala mówi nam że 1 cm : 25 000 cm ( dodajesz jednostkę miary)

Zamieniasz prawą stronę na przykładowo metry, by dowiedzieć się jaka to odległość w rzeczywistości,

1cm : 250 m (25 000 cm = 250 m)
1cm : 0,25 km

1 cm na mapie odpowiada 250 metrom w rzeczywistości.

2010-01-07T14:49:49+01:00
43cm-x
1cm-25000

x=25000*1/43
x=581,4cm=5,81m