Pole powierzchni sześcianu jest równe 486 cm kwadratowych. Znajdź objętość tego sześcianu i narysuj jego siatkę w skali 1:3.

Błagam pomóżcie mi bo mi znowu facetka pałę wstawi. To na jutro. Siatkę to sobie sama narysuje. Pomóżcie

2

Odpowiedzi

2010-01-07T15:03:25+01:00
Pc=486 cm kwadratowych
Pc=6a(do kwadratu)
486=6a(do kwadratu)/6
81=a(do kwadratu)
a=9
h=9-ponieważ wszystkie krawędzie w sześcianie są równe
V=Pp*h
Pp=a(do kwadratu)
V=81*9
V=729(cm sześciennych)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:06:41+01:00
Sześcian składa się z 6 identycznych kwadratowych ścian.
A więc:

486/6=81

Wiemy że wzór na powierzchnie kwadratu to a²
zatem:

a²=81cm²
a=9cm
długość krawędzi wynosi 9.
Objętość sześcianu to a³ więc

V=9*9*9
V=729cm³

Chcąc narysować ten sześcian w skali 1:3 musimy skrócić jego krawędź 3-krotnie, więc krawędź będzie miała długość 3 cm.
19 4 19