Odpowiedzi

2010-01-07T15:09:06+01:00
Dane:
P = 250W
m = 150kg
g = 10N/kg
h = 10m

Szukane:
t = ?

Wzór:
P = W/t
W = Fh
F = mg
P = mgh/t
t = mgh/P [kg × N/kg × m / W = J / J/s = s]

Rozwiązanie:
t = 150 × 10 × 10 / 250
t = 60s

Odpowiedź:
Dźwig podniesie tę paczkę w ciągu 60 sekund.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:14:54+01:00
Dane:
P = 250 W
m = 150 kg
g = 10 [m/s²]
s = 10 m
Rozw.:
P = W/t
z kolei
W = F × s
czyli

P = F × s / t
żeby podnieść to ciało o masie 150 kg dźwig musi zadziałąć siłą conajmniej równą ciężarowi tego ciała czyli
F = Fc = m×g
wstawiamy to do wzoru na moc po kolei
P = W/t
P = F × s / t
P = m×g×s/t
z tego
t = m×g×s / P = 150 kg × 10 [m/s²] × 10 m / 250W = 60 s
1 5 1