W prostokącie jeden bok jest dwa razy dłuższy niż drugi. Oblicz długość boków tego prostokąta, jeśli jego obwód wynosi 24cm

Pliska i jeszcze jedno zadanie

W prostokącie jeden bok jest o 2cm dłuższy od drugiego. Oblicz długości boków tego prostokąta jeśli jego obwód wynosi 24cm.



podobne ale nie takie same dam naj!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:18:25+01:00
Zad.1no to w pierwszym musisz sobie oznaczyć
x - krótszy bok
drugi jest dwa razy dłuższy
a wiec 2x
no i układasz równanie
obwód = 24 cm
czyli wszystkie boki
a więc
x + x +2x+2x=24
6x=24
dzielimy obustronnie przez 6
x=4
krótszy bok ma 4
to dłuzszy = 2 × 4= 8

zad.2
a ( krótszy bok) = x
b (dłuższy bok) = x + 2 cm
no to równanie będzie takie
x+x+x+2cm+x+2cm=24 (dodajemy wszystkie 4 bokiczyli liczymy obwod a to się rowna 24
4x+4cm=24cm
przenosimy cm na drugą strone zmieniajac znak
4x= 24cm - 4 cm
4x= 20
dzielimy obustronnie na 4
x= 5cm - krótszy bok
dłuższy bok= 5cm + 2cm=7cm

prosze :)i pozdrawiam:)
55 4 55
2010-01-07T15:22:22+01:00
1.
jeden bok - x = 4cm
drugi bok - 2x = 8cm
L- obwód
L=24
L=2x+2x+x+x
L=6x
6x=24
x=24÷6
x=4
2.
jeden bok x = 5cm
drugi bok x+2 = 5cm+2cm=7cm
L-obwód
L=24
L=2(x+2)+x+x
L=2x+4+2x
L=4x+4
24=4x+4
4x=24-4
4x=20
x=20÷4
x=5cm
17 4 17