Odpowiedzi

2010-01-07T15:16:32+01:00
Pezeludnienie,Problemy adoptacj kultury,Problem z kategoryzacją polityki społecznej,Problemy gospodarcze,wpływ kultuty zachodniej.problemy żywnościom,Wpływ środowiska geograficznego
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:21:12+01:00
Zróżnicowanie religijne i narodowościowe ludności, dążenia niektórych narodów do utworzenia własnych państw oraz spory graniczne to najważniejsze przyczyny konfliktów zbrojnych wybuchających w Azji. Do najkrwawszych wojen ubiegłego wieku należały: wojna koreańska (1950-1953), wojna wietnamska (1965-1973) oraz wojna w Afganistanie (1979-1989). Dużym zagrożeniem dla pokoju na kontynencie jest też islamski fundamentalizm. Przejawia się on w dążeniach fanatycznych grup muzułmanów do stworzenia państw religijnych, w których obowiązywałoby prawo oparte na Koranie. Fundamentaliści uciekają się do aktów terroryzmu. Dlatego Azja jest główną areną działań zbrojnych związanych z wojną terroryzmem.
W wielu krajach Azji poważnym problemem są podziały społeczne. W niektórych państwach np. w Indiach , do dziś przetrwał system kastowy. Kolejnym problemem społecznym państw Azjatyckich jest brak równo uprawnienia kobiet, zwłaszcza w krajach muzułmańskich, gdzie prawa kobiet są bardzo ograniczone.
6 4 6