Odpowiedzi

2010-01-07T15:41:26+01:00
T=20s
V= 20 m/s
W = 20 MJ = 2 *10 ^7 J = 20000000 J
F, P= ?
W = F*s
F = W/s
s obl. z wzoru na drogę w ruchu jedn. przysp. zakładająć, ze V0 = 0
s = a*t^2/2 ; ale a= V/t
s = V/t*t^2/2
s = V*t/2 ; wstawiam do wzoru na siłę F

F = W/V*t/2
F = 2W/V*t

F= 2 *10 ^7 J/ 20 m/s* 20 s
F = 2*10^7 N*m/ 4*10^2 m
F = 0,5 *10 ^5 N= 50000 N= 50 kN
P = W/t

P = 2 *10^7 J/20 s = 10^6 W = 1 MW
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:42:47+01:00
Dane:
t= 20s
v= 20m/s
W= 2MJ =2000000J

Szukane:
F=?
P=?

v=s/t
s=v*t
s=20m/s*20s
s=400m

W=F*s
F=W:s
F=2000000J : 400m
F=5000N

P=W:t
P=2000000J : 20s
P=100000W

Mam nadzieję, że pomogłam, bardzo liczę na najjj...

Pozdrawiam...