Proszę pomóżcie mi z tymi zadaniami na jutro
1.Wysokości równoległobku są równe 4 cm i 3 cm a jego pole ma 36 cm2 oblicz obwod tego równoległoboku.
2.obwód trapezu równoramiennego wynosi 28,8cm a długośc ramienia 5 cm . Obliucz pole tego trapezu jeżeli jego wysokośc wynosi 4 cm.
3.Oblicz pole trapezu równoramiennego w którym dłuższa podstawa ma długośc 11 cm a krótsza 7 cm, a kąt ostry ma miarę 45 stopni.

2

Odpowiedzi

2010-01-07T15:28:44+01:00
1.wystarczy przekształcić wzór np. P=a*h = P/h=a czyli masz podany jeden bok i z drugą wysokością tak samo robisz2.tutaj skorzystaj z twierdzenia pitagorasa 5*5-4*4=c*c 3. P=(7+11)Apierwiastek z 2/2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:39:09+01:00
Zad 1
P - pole równoległoboku = 36 cm²
Ha - wysokość opuszczona na bok a = 3 cm
Hb - wysokość opuszczona na bok b = 4 cm
P = aHa stąd a = P/Ha = 36/3 = 12 cm
P = bHb stąd b = P/Hb = 36/4 = 9 cm
a = 12 cm
b = 9 cm
obwód = 2a + 2b = 24 + 18 = 42 cm
zad 2
c - ramię = 5 cm
h - wysokość = 4 cm
obwód = 28,8 cm = (a + b) + 2c = (a + b) + 10 cm
a + b = 28,8/ - 10 = 18,8 cm
P - pole = (a + b)h/2 = 18,8 razy 4/2 = 18,8 razy 2 = 37,6 cm²
zad 3
a - podstawa = 11 cm
b - podstawa = 7 cm
α = 45⁰
P - pole = ?
c - ramię = ?
(a - b)/2 = 2 cm
2/h = ctg45⁰ = 1
h = 2 cm
P = (a + b)h/2 = 18 cm²