Z rozsypanki wyrazowej ułóż zdanie:

TO, PROST, ROŚ, LĄ, DO, MCHY, DO, SZE, NAJ, WE, NY LI

Zdanie zaczyna się od MCHY.!

A teraz krzyżówka: ;P
Ułóż pytania do krzyżówki:



Odpowiedzi:

1. Torfowisko
2. Łodyżka
3. Borowinowe
4. Torf
5. Zarodniki
6. Chwytniki
7. Zarodnia
8. Czepek
9. Mech

Hasło :
TORFOWIEC

Z góry dzięki ^^


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:29:06+01:00
KRZYŻÓWKA. :
1, Teren podmokły, zachodza tam procesy akumulacji.
2,Wyróżniamy ... zielne i zdrewniałe,
3,nie wiem . ; /
4. skała osadowa powstała w wyniku zachodzących w szczególnych warunkach przemian obumarłych szczątków roślinnych,
5.Jest to komórka służąca do bezpłciowego rozmnażania roślin.
6.Wytwarzane przez dolną część łodyżki .
7.Organ rozmnażania bezpłciowego roślin zarodnikowych i grzybów,
8.Element sporofitu wielu mszaków
9.–gromada roślin lądowych. Obejmuje ok. 14 tysięcy gatunków



Mchy to najprostrze rosliny ladowe.
3 2 3
2010-01-07T15:32:52+01:00
Mchy to najprostsze rośliny lądowe


1.jeden z typów mokradeł,
2.Mała łodyga.
3.Nie wiem jakieś maseczki ...Odp.-Borowinowe
4.zamienia się w węgiel brunatny i następnie w węgiel kamienny.
5.służąca do bezpłciowego rozmnażania np.Protistów.
6.cienkie, nitkowate wyrostki.
7....np. paproci.
8. jaki czepek xd?
9.Najprostsze rośliny lądowe.
2 3 2
2010-01-07T15:42:03+01:00
Mchy to najprostsze rośliny lądowe.

1. Skupisko roślin błotnych i bagiennych.
2. Pojedyncza, nierozgałęziona podtrzymująca zarodnię.
4. Nawóz z obumarłej roślinności.
5. Są wytwarzane w zarodniach.
6. Przytwierdzają rośliny do podłoża.
7. Organ wytwarzany głównie na sporoficie, tworzący zarodniki.
8. Element charakterystyczny wielu mchów będący resztką rodni.
9. Roślina lądowa.
3 3 3