Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:26:18+01:00
Astygmatyzm czyli niezborność jest wadą wzroku spowodowaną najczęściej nieprawidłową krzywizną rogówki.

Rogówka, jest przeźroczystą częścią oka, która stanowi nie tylko jego przednią ściankę, ale także spełnia rolę silnie skupiającej soczewki i ważnej składowej układu optycznego oka. Prawidłowa rogówka jest równomiernie wypukła jak odcięta ścianka kuli. W przypadku astygmatyzmu rogówka jest jakby odcięta od jaja. W wyniku tego w jednej osi jest bardziej wypukła niż w osi położonej prostopadle. Powoduje to, że oś bardziej wypukła ma większą moc optyczną, a bardziej płaska mniejszą. Takiej wady nie może wyrównać sferyczna soczewka korygująca („odcięta od kuli”), bo jej moc optyczna jest jednakowa we wszystkich osiach. Astygmatyzm musi być więc kompensowany soczewkami o bardziej złożonymi, o 2 prostopadłych do siebie osiach posiadających różną moc, odpowiednią do wady wzroku. Takie soczewki nazywają się cylindrycznymi, gdyż są jakby odcięte od cylindra wzdłuż jego długiej osi.
1 5 1
2010-01-07T15:27:01+01:00
Jaskra – choroba oczu prowadząca do postępującego i nieodwracalnego uszkodzenia nerwu wzrokowego i komórek zwojowych siatkówki i co za tym idzie pogorszenia lub utraty wzroku. Do uszkodzenia nerwu wzrokowego najczęściej dochodzi w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia wewnątrz gałki ocznej.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Za%C4%87ma tu sa jeszcze informacje o ZAĆMIE ;)
2010-01-07T15:27:29+01:00
ASTYGMATYZM
przyczyna: nierównomierna krzywizna soczewki lub rogówki
objawy: niewyraźne widzenie, zniekształcony obraz

Dalekowzroczność
przyczyna: zbyt krótka gałka oczna lub płaska soczewka
objawy: złe widzenie przedmiotów bliskich