Oblicz pole prostokata ktorego przekatna ma dlugosc 34cm jezeli wiesz ze jeden bok jest o 14cm dluzszy od drugiego.

_________________________________
odp do zad to 480cm^


Pblicz długosc przeciwprostokatnej w trojkacie prostokatnym jezeli wiesz ze jedna z przyprostokatnych jest od niej krotsza o 4cm a druga o 8cm.

____________________________________
odp 20cm


pozdr i czekam na rozwiazanie



LUDZIE POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-22T12:07:17+02:00
Z tw pit
x²+(x-14)²=34²
x²+x²-28x+196=1156
2x²-28x-960=0
x²-14x-480=0
(x-30)(x+16)=0
x=30 v x=-16∉dz
P=30•16=480

2 z tw pit
(x-4)²+(x-8)²=x²
x²-8x+16+x²-16x+64=x²
x²-24x+80=0
(x-4)(x-20)=0
x=4odp bo jeden z bokow by byl ujemny v x=20

2 5 2
2009-09-22T13:26:29+02:00
Pierwszego nie wiem ale drugie jest na pewno dobrze ;D
8*2=16 (ponieważ trójkąt ma dwa ramiona takie same a trzecie ma inne )
i 16+4=20