Odpowiedzi

2010-01-07T15:52:14+01:00
X- cena gumki do włosów
y- cena spinki do włosów
tworzymy układ równań
4x+6y=4,8
10y=4,6
z drugiego rownania latwo policzyc, że jedna spinka do włosów kosztyje 0,46 zł
podstawiamy te dane do rownania pierwszego i mamy
4x+2,76=4,8
4x=2,04
x=0,51zł
Odp. gumka do włosów kosztowała 0,51zł a spinka 0,46.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:53:25+01:00
X-cena gumki
y-cena spinki
4x+6y=4,8
x+10y=4,6
4x+6y=4,8
x=4,6-10y
18,4-40y+6y=4,8
x=4,6-10y
34y=13.6
x=4,6-10y
y=0,4
x=0,6
gumka kosztuje 0,6zł a spinka 0,4zł

2010-01-07T16:02:15+01:00
X-liczba gumek
y-liczba spinek
układ rownan to:
4x+6y=4.80
x+10y=4.60
4x+6y=4.80
x=4.60-10y
4(4.60-10y)+6y=4.80
x=4.60-10y
18.40-40y+6y=4.80
x=4.60-10y
13.60=34y /34
x=4.60-10y
y=0.4
x=4.60-0.40*10
y=0.40zł więc cena gumki to 0.40 a spinek to 0.60 zł
x=0.60zł