Odpowiedzi

2010-01-07T15:56:10+01:00

-istna wieża Babel -zamęt, bezład, pomieszanie języków, wielojęzyczne zbiorowisko ludzi.
- ciemności egipskie - nieprzenikniona ciemność
- manna z nieba - cudowna obfitość darów, niespodziewana pomoc
- trąba jerychońska - określenie krzykacza, kogoś, kto się bardzo głośno zachowuje
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:58:20+01:00
Istna wieża Babel - tak powiemy, mając na myśli zamęt, bałagan, chaos. Taki okrzyk można wydać, kiedy wszyscy krzyczą, a nikt nie słucha.
egipskie ciemności -głębokie , nieprzeniknione ciemności
manna z nieba - cudowna obfitość darów; niespodziewana pomoc; nagle pojawiająca się korzyść, zysk
Trąba jerychonska - oznacza kogos glosnego, wrzeszczacego bez celu,
11 4 11
2010-01-07T16:00:11+01:00
Istna wieża Babel- 1. chaos, bałagan, zamieszanie 2. miejsce gdzie mowi sie wieloma językami
ciemności egipskie - nieprzeniknione, ogromne ciemnosci
manna z nieba - cudowna obfitość darów, niespodziewana pomoc
trąba jerychońska (nie ma w moim słowniku zwiazków frazeologicznych ;( )
3 3 3