Odpowiedzi

2010-01-07T15:54:46+01:00
1. Regularnie się badać. Unikać miejsc, gdzie jest dużo hałasu.
2. W szkole:
rozmowy, krzyki na przerwie.
W domu:
słuchanie zbyt głośno i długo muzyki.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T15:57:44+01:00
Uszy należy myć codziennie w ciepłej wodzie. Nie należy czyścić ich wacikiem, gdyż to doprowadza do zapychania się ucha w środku
. Po przemyciu wodą skręcamy chusteczkę lub materiał w rożek i przecieramy uszy, ale nie za głęboko.

Uszy podczas mrozów i silnego wiatru powinny być osłonięte. Trzeba zadbać o to, żeby małżowina nie przemarzła oraz nie przewiał ucha wewnętrznego wiatr. Chorobę uszu leczy się dość długo, więc pomyślmy o ich osłonie zawczasu.

Pamiętajmy: słuchawek do muzyki używajmy jak najrzadziej – nie narażajmy naszych uszu na mocny hałas. Czopki słuchowe, dzięki którym odbieramy tony są delikatne i szybko ulegają zniszczeniu. Pamiętajmy, że do zdrowego zachowania uszu unikamy głośnych miejsc. Choć nasze uszy na zgubne działanie hałasu narażone są właściwie wszędzie.

Drobne problemy ze słuchem mogą przerodzić się w niedosłuch. Najpierw nie rozumiemy kilku zdań podczas rozmowy, z czasem przychodzi coraz trudniejsze zrozumienie mowy, konieczność pogłaśniania telewizora czy częste prośby o powtórzenie zdania. Dlatego jeżeli zauważamy, że nasz słuch się pogarsza skonsultujmy się z lekarzem. Pamiętajmy o starym prawidle, że lepiej zapobiegać niż leczyć, a dotyczy to również słuchu





2 5 2