ZADANIE 7

Sprzedany na aukcji w 1989 roku znaczek pocztowy osiągnął
rekordową cenę 1,1 mln dolarów amerykańskich.Znaczek miał
wymiary 2,8 cm x 2,3 cm. Ile kosztował każdy milimetr kwadratowy tego znaczka ? Wynik zaokroąglij do 1 centa ( 0 , 01 dolara )


ZADANIE 8

Ekran monitora ma kształt prostokąta o bokach długości
2,7 dm i 2 dm, a ekran kalkulatora ma kształt prostokąta o bokach długości
10 cm i 2 cm. Ile razy powierzchnia ekranu kalkulatora jest mniejsza od powierzchni ekranu monitora?


ZADANIE 9
Balkon ma kształt prostokąta o wymiarach 4 m x 1,5 m. Ile płytek terakoty w kształcie kwadratu o boku 10 cm potrzeba do wyłożenia podłogi tego balkonu ?


ZADANIE 10
Prostokątny obrazek o wymiarach 20 cm x 35 cm naklejono na płytę pilśniową w kształcie prostokąta o wymiarach 50 cm x 40 cm . Jakie pole ma powierzchnia wokół obrazka ?




BARDZO PROSZĘ O POMOC W TYCH ZADANIACH !!! DZIĘKUJE :)

2

Odpowiedzi

2010-01-07T16:07:42+01:00
7) 28mm*23mm=644mm

1mm-x
644mm-1100000
x=1708, 07 dolarów

8)27cm*20cm=540 cm kwadratowych
10cm*2cm=20 cm kwadratowych
540/20= 27 razy

9)
400 cm*150cm=60000 cm do kwadratu
10cm*10 cm=100 cm kwadratowych
60000/100=600 płytek

10)P obrazka=20cm *35 cm=700 cm kwadratowych
P tablicy=50 cm*40cm=2000 cm kwadratowych

pole wokół obrazka 2000-700=1300 cm kwadratowych
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:12:16+01:00
ZADANIE 7

Sprzedany na aukcji w 1989 roku znaczek pocztowy osiągnął
rekordową cenę 1,1 mln dolarów amerykańskich.Znaczek miał
wymiary 2,8 cm x 2,3 cm. Ile kosztował każdy milimetr kwadratowy tego znaczka ? Wynik zaokroąglij do 1 centa ( 0 , 01 dolara )

1,1mln= 1100000 dolarów

28mmx23mm=644mm

1100000:644mm=1708,07dolarów

Odp. Każdy milimetr tego znaczka kosztował 1708,07 dolarów.

ZADANIE 8

Ekran monitora ma kształt prostokąta o bokach długości
2,7 dm i 2 dm, a ekran kalkulatora ma kształt prostokąta o bokach długości
10 cm i 2 cm. Ile razy powierzchnia ekranu kalkulatora jest mniejsza od powierzchni ekranu monitora?

2,7dm = 27cm
2dm=20cm

Obliczenie:
27cmx20cm=540cm2

10cmx2cm=20cm2

540cm2:20cm2=27

Odp. Powierzchnia ekranu kalkulatora jest 27 razy mniejsza od powierzchni ekranu monitora.

ZADANIE 9
Balkon ma kształt prostokąta o wymiarach 4 m x 1,5 m. Ile płytek terakoty w kształcie kwadratu o boku 10 cm potrzeba do wyłożenia podłogi tego balkonu ?

4m=400cm
1,5m=150cm

Obliczenie:
400cmx150cm=60000cm2

10cmx10cm=100cm2

60000cm2:100cm2= 600

Odp. Na wyłożenie tego balkonu potrzeba 600 kafelków.

ZADANIE 10
Prostokątny obrazek o wymiarach 20 cm x 35 cm naklejono na płytę pilśniową w kształcie prostokąta o wymiarach 50 cm x 40 cm . Jakie pole ma powierzchnia wokół obrazka ?

Obliczenie:
20cmx35cm=700cm2

50cmx40cm=2000cm2

2000cm2-700cm2=1300cm2

Odp. Powierzchnia wokół obrazka ma pole 1300cm2
4 5 4