Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:02:38+01:00
A] 0,5m, 2dm,40cm
50cm, 20dm 40 cm

50²=20²+40²
2500=4000+1600
2500 nie równa się 2000
Zatem nie jest prostokątny

b)26cm, 2,4dm , 0,1m
26cm, 24cm, 10cm

26²=24²+10²
676=579+100
676=676
Jest to trójkąt prostokątny

Proszę i liczę na naj :)
2010-01-07T16:06:14+01:00
A)0,5m = 5dm
40cm = 4dm
2 dm
stosujemy twierdzenie odwrotne do twierdzenie Pitagorasa:

2² + 4² = 5²
4 + 16 = 25
20 ≠ 25

odp. ten trójkąt nie jest prostokątny


b)26cm = 2,6 dm
2,4dm
0,1m = 1 dm

1² + 2,4² = 2,6²
1 + 5,76 = 6,76
6,76 = 6,76

odp: ten trójkąt jest prostokątny
2010-01-07T16:06:45+01:00
0,5m = 5dm
40cm = 4dm
2 dm


2² + 4² = 5²
4 + 16 = 25
20 ≠ 25

odp. ten trójkąt nie jest prostokątny

26cm
2,4 dm = 24 cm
0,1m= 10 cm
10²+24²=26²
100 + 576 = 676

Odp. ten trójkąt jest prostokątny