Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-21T19:56:54+02:00
1. Pierwotnie była to Pieśń Legionów Polskich we Włoszech, zagrzewała polskich żołnierzy do walki o niepodległość
2. W II RP jako "Mazurek Dąbrowskiego" stała się hymnem narodowym, symbolem naszego wyzwolenia i własnej tożsamości odzyskanej po 123 latach zaborów
3. Obecnie jest to wciąż nasz hymn, jest odgrywany na wszelkich ważnych uroczystościach. Potrafi wzruszyć, gdy się go słyszy w czasie igrzysk olimpijskich.

Jest to nasz symbol narodowy, ukazuje naszą burzliwą historię i wieloletnią walkę o niepodległość, która to [walka] nie poszła na marne.
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T19:57:46+02:00
,,Mazurek Dąbrowskiego" pełnił bardzo ważną funkcje.
Generał J.H. Dąbrowski wydał odezwę do rodaków, by przybywali do Włoszech i tam pod jego dowództwem służyli u boku Napoleona, który pomoże im odzyskać utraconą ojczyznę. W szeregach Legionów stanęło około 7 tysięcy żołnierzy, głownie osób przebywających na emigracji oraz wojskowych, którzy dostali się do niewoli francuskiej, a wcześniej zmuszeni byli do walczenia w armii austriackiej.
Ten (wiersz?) dodał Polakom sił, był ich motywacją. Byc może dlatego nie dali za wygraną i odzyskali co swoje. Dzielnie walczyli a ten hymn sprawil iz nie upadli na duchu i mieli sily walczyc o ojczyzne.
12 4 12