Muszą być obliczenia:

1.Bok rombu ma 5 cm, a wysokość tego rombu wynosi 4,8 cm. Jedna z przekątnych m 6 cm. Jaką długość ma druga przekątna tego rombu?

2.Podstawy trapezu mają długości 3 cm i 11 cm, pole wynosi 56 cm kwadratowych. Oblicz wysokość tego trapezu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:08:04+01:00
Najpierw liczymy pole rombu ze wzoru: P=ah
P=5*4,8
P=24 cm²
Potem ze wzoru P=½*d₁*d₂
liczymy druga przekątną czyli tzreba przekształcić wzór: d₂=2P/d₁
d₂=2*24/6
d₂=8 cm
1 5 1
2010-01-07T16:12:39+01:00
Zadanie 2
liczę ze wzoru: P=½(a+b)×h
½(3cm+11cm)×h=56cm²
7h=56cm² //:7
h=8cm