Gumowa tasiemka o dlugości 15 cm,przy rozciąganiu siłą o wartości 3 N,wydłużyła się o 1,5 cm.Ile będzie wynosić długość tej tasiemki,jeżeli działać będziemy na nią siłą o wartości 13 N?

Błagam pomóżcie...Jak mam zapisać to obliczenie?

2

Odpowiedzi

2009-09-21T19:58:59+02:00
Patrz:
Działając siła 3 N rozciągneliśmy ją o 1,5 cm, więc o 1 N bedzię to 1,5:3=0,5
Z tego można wyliczyć ze 13N rozciągnie tasiemke o 13*0,5=6,5 cm.
Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T20:02:15+02:00
Gumowa tasiemka o dlugości 15 cm,przy rozciąganiu siłą o wartości 3 N,wydłużyła się o 1,5 cm.Ile będzie wynosić długość tej tasiemki,jeżeli działać będziemy na nią siłą o wartości 13 N?

Zakładając, że wydłużenie jest wprost proporcjonalne do działającej siły, to:
3N/13N = 1,5 cm / x cm
x=13*1,5/3
x=19,5/3
x=6,5cm -o tyle wydłużyła się tasiemka
czyli długość wyniesie = 15 + 6,5 = 21,5 cm.
3 3 3