Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:21:44+01:00
Trójkąt prostokątny = 90* jako kąt prosty + 2 kąty
wiemy, że kąt 'a' jest o 50* większy od 'b'
Suma miar kątów trójkąta wynosi 180*

kąt a=b+50*

Suma miar kątów trójkąta =
180*=90*+a+b <---90* przenosimy na drugą stronę
180-90=a+b
90=a+b <---- a wiemy, iż a=b+50 więc podstawiamy to za 'a'
90=b+50+b <---- 50 na drugą stronę
90-50=2b
40*=2b / dzielimy przez 2
b=20*

wiemy, iż kąt b ma 20*, a kąt a=b+50, więc:
a=20*+50* = 70*

Odp: Kąty te mają długość 20* i 70* oraz 90*
2 3 2
2010-01-07T16:22:01+01:00
90 + (x + 50) + x =180
90 + x + 50 + x = 180
140 +2x = 180
2x= 180 - 140
2x = 40/:2
x=20

kąt pierwszy - 90 stopni
kąt drugi - 20 stopni
kąt trzeci - 70 stopni
1 4 1
2010-01-07T16:26:57+01:00
Α = 90⁰

90⁰ - 50⁰= 40⁰
β= 40⁰/2 = 20⁰
γ=20⁰+50⁰=70⁰
1 3 1