1.Marcin jest o 23 lata młodszy od tatay. Gdyby jego brat Krzyś był o rok starszy, to byłby dwa razy mlodszy od taty. OZNACZAJĄC wiek taty przez X, zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego
a)ile lat ma marcin a ile krzyś
b)ile lat mają braci w sumie
c)o ile marcin jest starszy od Krzysia

2.Wczasie suszy Sasza szedł szosa Ż godzin z szybkoscia 6km/h. Gdy słońce zaszło i mzył deszcz, Sasz przyspieszył do 8km/ i szedł tak przez 3ż+6godzinh. Ile kilometrów przeszedł Sasza.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:24:17+01:00
Zad 1.
m- wiek marcina
k- wiek krzysia
x - wiek taty

a)
m=x-23
k+1=1/2x
czyli k=1/2x-1

b)
ile lat maja w sumie marcin i krzys
(x-23) + (1/2x-1) = x-23 +1/2x-1= 3/2x-24

c) o ile lat marcin starszy od krzysia
m-k= (x-23)-(1/2x-1) = x-23-1/2x+1 = 1/2x-22
Mam nadziej że pomogłam;] to drugie to nie wiem nie stety;(
2 5 2
2010-01-07T16:25:22+01:00


a]
m=x-23
k+1=1/2x
czyli k=1/2x-1

b]
ile lat maja w sumie marcin i krzys
(x-23) + (1/2x-1) = x-23 +1/2x-1= 3/2x-24

d] o ile lat marcin starszy od krzysia
m-k= (x-23)-(1/2x-1) = x-23-1/2x+1 = 1/2x-22