1
Ojciec i syn maja razem 73lat.Ojciec jest o 31 lat starszy od syna. Ile lat ma ojciec a ile syn ?
2.
Mama i córka mają razem 48 lat. Mama jest 3 razy starsza od córki Ile lat ma każdy z nich ?
3.
Rozwiąż:
a) (m+2)+(4m+2)=24
b) (4+x)•5=60+x
c) (b+b)•(b+4+b)=34

2

Odpowiedzi

2010-01-07T16:32:28+01:00
1. 73-31=44
44/2=22

2. matka - 3x
córka- x

48/4x=12
matka ma 39 a córka 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:36:40+01:00
1.
x - lata syna
x + 31- lata ojca

x+x+31=73/-31
2x = 42
x = 21

Ojciec = 21+ 31 = 52
Syn = 21

2.
3x -mama
x -córka

4x = 48
x=12
Mama= 48-12 = 36
Córka = 12


3.

a) (m+2)+(4m+2)=24
2+ m + 4m + 2 = 24
4+ 5m= 24/-4
5m=20
m=4

b) (4+x)*5=60+x
20 + 5x = 60-x/-20
5x=40-x/+x
6x = 40
x = 0,15

c) (b+b)*(b+4+b)=34
b²+ 4b +b² + b² + 4b+ b²=34
4b² +8b = 34