Pan Karol pobierał z bankomatu 320zł .Kwotę tę otrzymał w bankomatach o nominałach 50 zł i 10 zł .Obliczył że gdyby banknotów pięćdziesięciozłotowych było tyle ,ile jest dziesięciozłotowych ,a dziesięciozłotowych tyle ,ile pięćdziesięciozłotowych , to wypłacona kwota byłaby dwukrotnie większa .Ile banknotów każdego rodzaju wydał bankomat panu Karolowi ?


Proszę o odpowiedź z rozwiązaniem ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:52:51+01:00
X- banknoty pięćdziesięciozłotowe
y- banknoty dziesięciozłotowe

{50x+10y=320
{10x+50y=2*320

{50x+10y=320
{10x+50y=650/*(-5)

{50x+10y=320/+
{-50x-250y=-3200/+

50x+10y-50x-250y=320-3200

-240y=-2880/:(-240)

{y=12
{50x+10y=320

{y=12
{50x+120=320

{y=12
{50x=320-120

{y=12
{50x=200/:50

{y=12
{x=4

odp. Pan karol otrzymał 4 banknoty pięćdziesięciozłotowe i 12 banknotów dziesięciozłotowych.


to zadanie rozwiazałm raczej dobrze bo mam same 5 z matmy.:)


1 5 1
2010-01-07T16:53:03+01:00
X- ilość banknotów 50 zł
y - ilość banknotów 10 zł

50 * x + 10 * y = 320
50 * y + 10 * x = 640

10y = 320 - 50x / : 10
50 * y + 10 * x = 640

y = 32 - 5x
50 * (32 - 5x) + 10x = 640

y = 32 - 5x
1600 - 250x + 10x = 640

y = 32- 5x
-240x = - 940 / :(-240)

y = 32 = 5x
x = 4

y = 32 - 5*4
x = 4

y = 12
x = 4

Spr

50 * x + 10 * y = 320
50 * 4 + 10 * 12 = 320
200 + 120 = 320
320 = 320
50 * y + 10 * x = 640
50 * 12 + 10 * 4= 640
600 + 40 = 640
640 = 640

Odp. Banknotów 50 złotowych było 4, a dziesięciozłotowych 12