Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T16:51:58+01:00
To jest trójkąt 30, 60, 90
jego właściwosci

długość między 90 a 60 =a
długość między 90 a 30 = a*pierwiastek z 3
długość między 60 a 30 =2a

a=9
czyli 2a=18
a*pierwiastek z 3= 9*pierwiastek z 3

Obw=9+18+9*pierwiastek z 3=27+9*pierwiastek z 3

P=1/2(a*h)=1/2(9*9*pierwiastek z 3)1/2*(81*pierwiastek z 3)=40,5*pierwiastek z 3
2010-01-07T16:57:31+01:00
Krótsza przyprostokątna = 9
dłuższa - x
przeciwprostokątna - y
P = ½ * 9 * x
Ob = 9 + x + y

sin30° = 9/y
½ = 9/y
y = 18

cos30° = x/y
√3/2 = x/18 ( mnożymy "na krzyż")
2x = 18√3 /:2
x = 9√3

lub z Tw. Pitagorasa:
9² + x² = 18²
81 + x² = 324
x² = 243
x = 9√3 ( czy z cosinusa, czy z Pitzgorasa = wynik ten sam)

czyli:

druga przyprostokątna - 9√3
przeciwprostokątna - 18

P = ½ * 9 * 9√3 = 40,5√3
Ob = 9 + 9√3 + 18 = 27 + 9√3 = 9(3 + √3)