" II klasa gimnazjum . Dział: Układy równań. "

Zad.5/str.104

Ola za 4 gumki do włosów i 6 spinek zapłaciła 4,80 zł. Monika kupiła w tym samym sklepie 1 gumkę i 10 spinek i zapłaciła 4,60 zł. Jaka była cena jednej gumki, a jaka jednej spinki?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T17:01:04+01:00
X-gumki
y-spinki

4x+6y=4,8
x+10y=4,6

4x+6y=4,8
x=4,6-10y
4(4,6-10y)+6y=4,8
18,4-40y+6y=4,8
-34y=-13,6
y=0,4

x=4,6-10y
x=4,6-10(0,4)=4,6-4=0,6

Odp: gumki kosztują 0,4 zl a spinki 0,6zl

2 5 2
2010-01-07T17:05:04+01:00
X-ilość gumek
y-ilość spinek

4x+6y=4,8
x+10y=4,6

4x+6y=4,8
x=4,6-10y

4*(4,6-10y)+6y=4,8
x=4,6-10y

18,4-40y+6y=4,8
x=4,6-10y

-36y=-13,6
x=4,6-10y

y=0,4
x=4,6-4

y=0.4
x=0,6
1 5 1