a) Rekord prędkości ssaków morskich należy do orki i wynosi on
55,5 . Ile czasu zajmuje orce przepłynięcie 100 m z taką prędkością?
b) Bambus rośnie z prędkością 0,7 . Ile centymetrów urośnie
w ciągu doby ?
c) Najszybciej poruszający się lodowiec zaobserwowano na Alasce .
W ciągu doby przesunął się o 20 m. Z jaką prędkością w poruszał się lodowiec?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T17:18:37+01:00
A) Rekord prędkości ssaków morskich należy do orki i wynosi on
55,5 . Ile czasu zajmuje orce przepłynięcie 100 m z taką prędkością?

55km/h=55*10m/36s=15,3m/s
a więc:
100m:15,3m/s=6,5

Odp: 6,5 sek

b) Bambus rośnie z prędkością 0,7 . Ile centymetrów urośnie
w ciągu doby ?

doba = 12h = 12*60min = 720min
w minutę rośnie 0,7mm, więc łatwo się domyśleć, że w dobę urośnie 0,7*720mm = 504mm = 50,4cm

odp: 50,4cm

c) Najszybciej poruszający się lodowiec zaobserwowano na Alasce .
W ciągu doby przesunął się o 20 m. Z jaką prędkością w poruszał się lodowiec?

doba = 720min

1m = 100cm
20m = 2000cm

zamieniamy jednostki :
doby na minuty
m na cm

2000/720 [cm/min] = 2,7777777777(7) cm/min
2010-01-07T17:44:12+01:00
Brakuje jednostek, edytuj treść zadania :)