Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T17:15:58+01:00
X - miara jednego kąta przy podstawie

x + x + (x + 15) = 180
x + x + x + 15 = 180
3x + 15 = 180 / - 15
3x = 165 / :3
x = 55
55 + 15 = 70

Kąty przy podstawie mają po 55 stopni, a między ramionami ma 70 stopni.
2010-01-07T17:20:10+01:00
180 - 15 = 165
165 : 3 = 55
55 + 15 =70
55 - kąt przy podstawie
70- kąt pomiędzy ramionami
spr. 70 + (55 x 2 ) = 180
;)