Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T17:17:01+01:00
Porosty są wrażliwe na zanieczyszczenia powietrza. Obecność określonych gatunków porostów pomaga ludziom określić stan powietrza w danej okolicy. Służą więc jako tak zwane organizmy wskaźnikowe. Na zanieczyszczenia najbardziej wrażliwe są porosty o plesze krzaczkowatej. Natomiast bardzo odporne są porosty z plechą skorupiastą.

Pozdrawiam i liczę na najlepszą :]
10 4 10
2010-01-07T17:17:15+01:00
Porosty- są organizmami wskażnikowymi w zależności od czystości środowiska i tak wyróżniamy porosty krzaczaste, liśćiaste i skorupiaste. pustynia porostowa jest wtedy kiedy brak zupełnie porostów, a więc w środowisku silnie zanieczyszczonym np. miasta.
3 4 3