Odpowiedzi

2009-09-21T21:06:27+02:00
W ciągu 15 minut samochód przejechał 20 km. Podaj jego szybkość w km/h. Obliczeń dokonaj w pamięci, w odpowiedzi podaj tok rozumowania.

Dane:
t = 15 min. = 0,25 h
s = 20 km
Szukane:
V = ?

V = s/t
V = 20 / 0,25
V = 80 km/h
Odpowiedź:
Samochód jechał z prędkością 80 km/h
82 4 82
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T21:52:55+02:00
Samochód jadący ze stala prędkoscią w ciagu 15 minut przebył odcinek 20 km.
Wiemy , ze godzina to 4 kwadransy po 15 minut
musimy teraz tylko pomnozyc 20 km* 4 kwadransy to daje 80 km.
samochód przez godzine przejechal 80 km i jest to jego predkosc na godzine,
29 4 29
2009-09-21T23:22:43+02:00
Samochód przejechał 20 km. Podaj jego szybkość w km/h. Obliczeń dokonaj w pamięci, w odpowiedzi podaj tok rozumowania.
t=15 min=1/4 h
S=20 km
V=S/t
w pamięci
jeśli jedzie 20 km w ciągu 15 min, to w pół godz. mamy 40 km, a w godz. 80 km
czyli v=80 km/h
17 3 17