Hurtownia odziezy zakupila 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwote 13 500zł. Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka. Oblicz cene zakupu przez hurtownie płaszcza oraz cene zakupu kurtki. zapisz wszystkie obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T17:17:21+01:00
X- cena płaszcza
y- cena kurtki

(12x+15y=13500
(x=y+180

12y+2160+15y=13500
27y=11340
y=420
x=600

Proszę i liczę na naj :)
2010-01-07T17:18:28+01:00
X- płaszcze
y - kurtki

12x + 15y = 13 500
x= y +180

12 (y + 180) + 15 y = 13 500
12y + 2160 + 15 y = 13 500 /- 2160
27 y = 11 340
y =420

Kurtki = 420 zł
Płaszcze = 420 + 180 = 600 zł