Podane niżej zdania opisują rolników w średniowieczu. Pod każdym z nich napisz zdanie odnoszące sie do XIXw.

a)Użyźnianie gleby. Aby gleba nie stała się jałowa, stosowano trójpolówkę, czyli co roku trzecią część pól pozostawiano jako ugór.

b)Orka. Glebę orano za pomocą radła, które było zazwyczaj ciągnięte przez woły.

c)Siew. Zboże wysiewano ręcznie z płachty przewieszonej przez ramię.

d)Żniwa. Zboże ścinano za pomocą sierpów, wiązano snopy, a następnie zwożono do stodoły, gdzie wymłócano cepami.

e)Ziemia. Pola, które chłopi uprawiali, były własnością dziedziców. Za prawo ich użytkowania musieli odrabiać pańszczyznę, czyli pracować określoną liczbę dni na folwarku.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-09T18:09:37+01:00
A}Stosowano płodozmian czyli na każdej części pola obsiewano co innego
b}powstały pierwsze plugi
c}powstały pierwsze siewniki
d}skonstruowano żniwiarki
e}powstało prawo uwłaszczenia czyli chłopi nie mósieli odpracowywać pańszczyzny nie mósieli też płacić danin
3 4 3
2010-01-09T20:16:21+01:00
A)Stosowano płodozmian.
b)Orano za pomocą pługa.
c)Siano ręcznie lub siewnikiem.
d)Koszono kosami.
e)Były własnością chłopów.
2 1 2