Sztuka teatralna ma trzy akty. Pierwszy akt trwa 50 minut, a drugi i trzeci są o 10
minut krótsze. Pomiędzy aktami są piętnastominutowe przerwy. Ile czasu
upłynęło od rozpoczęcia do zakończenia spektaklu? Wyraź czas w godzinach lub
w godzinach i minutach. O której godzinie powinien zakończyć się spektakl, jeśli rozpocznie się o 18,30?

na jutro plizzz, dam naj naj

3

Odpowiedzi

2010-01-07T17:39:03+01:00
2010-01-07T17:41:34+01:00
50-10=40
50+40+40= 130 min

15+15+15=45min
130-45=85 min

Od czasu rozpoczęcia spektaklu minęło 130 min czyli 2 godz 10 min

18,30 +2,10=20,40 godz

Odp: Jeśli spektakl rozpoczął się o godzinie 18:30 to powinien skończyć się o 20:40.


Mam nadzieję że pomogłam ! Pozdro dla Ciebie i liczę na naj ;*
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T17:45:24+01:00
1akt - 50 min
2akt - 50 - 10 = 40 min
3akt - 50 - 10 = 40 min
przerwy - 15 min

50 + 40 + 40 = 130 min
130 min = 2,10 godz.
130 + 15 + 15 =160
160 = 2,40
18,30 + 2,40 = 21, 10 -koniec spektaklu

odp. Od rozpoczęcia do zakończenia spektaklu upłynęło 2,40min.
Spektakl skończył się o 21,10
1 4 1