Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T21:43:52+02:00
Pt=πR² [pole roweru taty]
Pb=πr² [pole roweru Bartka]

Pt = 4Pb
πR² = 4πr²
R² = 4r²   /√
R = 2r

W ciągu X [m] rower taty pokonuje:
x/2πR

W ciągu X [m] rower Bartka pokonuje:
x/2πr

(x/2πr)/(x/2πR) = x/2πr * 2πR/x = R/r = 2r/r = 2

Odp. 2 razy
2009-09-21T22:23:09+02:00
Rowerek Bartka ma koło o polu 4 razy mniejszym od pola koła roweru jego taty. Ile razy więcej obróci się koło rowerka Bartka od koła roweru taty na tej samej drodze? Odpowiedź uzasadnij

koło taty P
1 obrót = 2Πr
koło Bartka-1/4P czyli R=1/2r
1 obrót =2ΠR=2Π*1/2r=Πr, czyli 2 razy mniej obrotów wykona kolo Bartka