Pionowo do góry wyrzucono piłkę z prędkością o wartości v=72km/h. Pomijając opory ruchu, oblicz:
a) jak wysoko wzniesie się piłka,
b) jaką energię kinetyczną i jaką energię potencjalną będzie miała piłka w połowie wysokości wzniesienia, jeżeli masa piłki wynosi 400g.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T23:09:03+02:00
V=72 km/h=72*1000m/3600s=72000/3600 m/s=20m/s
a) mgh=mv²/2
h=v²/2g
h=(20m/s)²/2*10 m/s²
h=400/20 m
h=20m

h=10m, m=400g=0,4kg
Ep=mgh
Ep=0,4kg*10m/s²*10m
Ep=40J

E kin=mv²/2
E kin=0,4 kg*400m²/s² /2
Ekin=80J
2009-09-22T00:22:46+02:00
Zamieniamy prędkość na m/s:
v = 72 km/h = 72*1000m/3600s = 72000/3600 m/s = 20m/s

a)
Ep = Ek
mgh = mv²/2 |/mg
h = v²/2g
h = (20m/s)²/2*10 m/s²
h = 400/20 m
h = 20m

b)
h = h/2 = 10m
m = 400g = 0,4kg
Ep = mgh
Ep = 0,4kg*10m/s²*10m
Ep = 40J
Ek = mv²/2
Ek = 0,4 kg*400m²/s² /2
Ek = 80J