Odpowiedzi

2009-09-21T22:28:15+02:00
6-3=3
4²+3²=c²
16+9=c²
25=c²/*√
c=5
25/5=5
3*5=15
4*5=20
6*5=30
P=½*(15+30)*20=10*45=450m²
1a=100m²
x=450m²
x=450/100=4,5a
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T22:28:58+02:00
Pewna Działka ma kształt trapezu prostokątnego. Na planie podstawy maja 3 cm i 6cm, a wysokość 4 cm W rzeczywistości ukośny bok trapezu ma 25m długości. Ile arów ma ta działka?
Pole=1/2 (3+6)*4
P=18cm²-plan
ukośny bok x: 4²+3²=x²
x=5cm, ale w rzeczywistości ma 25 m, więc skala wynosi:2500:5=500
1:500
k²=250000-jeśli są pola, to mamy k²
czyli Pole w terenie wunosi:
18*250000cm²=4500000cm²=450m²=4,5 ara
2 3 2
2009-09-21T22:31:20+02:00
Z pitagorasa możemy obliczyć proporcje boków (na planie i w rzeczywistości)

3²+4²= x²
9+16=x²
25=x²
x=5 (cm)

Czyli 5cm na planie odpowiada 25m w rzeczywistości.
Tak więc :
3cm = 15m
4cm = 20m
5cm = 25m
6cm = 30m

Teraz pole trapezu (w m²)
P = [(a+b) × h] :2
P = (45m × 20m) :2
P = 450m²

1 ar = 100m², więc 450m² = 4,5 ara.

I to jest ostateczna odpowiedź : Ta działka ma 4,5 ara :)