Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T18:12:47+01:00
Korzystamy z twierdzenia odwrotnego do tw. Pitagorasa:

Jeśli suma kwadratów dwóch boków jest równa kwadratowi boku trzeciego ( najdłuższego) to ten trójkąt jest prostokątny.

Pole trójkąta prostokątnego = połowa iloczynu przyprostokątnych.

5, 15, 5√10

5² + 15² = 25 + 225 = 250
(5√10)² = 25 * 10 = 250
Czyli:
5² + 15² = (5√10)²

Jest to trójkąt prostokątny o przyprostokątnych: 5 i 15.

P = ½ * 5 * 15 = ½ * 75 = 37,5
2010-01-07T18:17:00+01:00
A²+b²=c²
5²+15²=(5*√10)²
25+225=250
trójkąt jest prostokątny
P=0,5*5*15=37,5 j²