1) Do szklanki zawierającej 50g lodu o temp. -10 stopni C, wlano wodę o temp. 40 stopni C. Oblicz ile wody wlano jeżeli końcowa temp. wody w szklance wunosi 10 stopni C.
2) Robiąc kompiel wlano do wanny 40l wody o temp.15 stopni C. Oblicz ile należy dolać dowy o temp. 80 stopni, aby uzyskać mieszaninę wody o temp. 40 stopni C.

2

Odpowiedzi

2009-09-21T23:18:41+02:00
1) Do szklanki zawierającej 50g lodu o temp. -10 stopni C, wlano wodę o temp. 40 stopni C. Oblicz ile wody wlano jeżeli końcowa temp. wody w szklance wunosi 10 stopni C.
bilans cieplny
m*Cw*Δt
50*Cw*20=x*Cw*30
1000=x*30
x=331/3 g
2) Robiąc kompiel wlano do wanny 40l wody o temp.15 stopni C. Oblicz ile należy dolać dowy o temp. 80 stopni, aby uzyskać mieszaninę wody o temp. 40 stopni C.
40*Cw*25=x*Cw*40
1000=40x
x=25 l wody
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-21T23:24:25+02:00
Zadanie 1.
m₁ = 50g - masa lodu
t₁ = -10⁰C - temp. lodu
t₂ = 40⁰C - temp. wody
m₂ = ? - masa wody
Robisz bilans cieplny:
m₁*Cw*Δt = m₂*Cw*Δt
50*Cw*20 = x*Cw*30
1000 = x*30
x = 33⅓g

Zadanie 2.
Robisz bilans cieplny:
m₁*Cw*Δt = m₂*Cw*Δt
40*Cw*25 = x*Cw*40
1000 = 40x
x = 25 l
8 2 8