Prosze o pomoc!!!

Oblicz pole powierzchni całkowitej stożka o promienu podstawy r,tworzącej l i wysokości h,jeżeli

a)r=9cm,l=41cm

zad2

Oblicz pole powierzchni całkowitej stożka o średnicy podstawy długości 12cm i tworzącej długości 10cm.


Prosze rozwiążcie

3

Odpowiedzi

2010-01-07T18:28:18+01:00
A)r=9cm,l=41cm
Pc=πr(l+r)=9π(41+9)=450πcm²
b)d=12cm,l=10cm,r=6cm
Pc=πr(l+r)=6π(10+6)=96πcm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T18:28:58+01:00
Oblicz pole powierzchni całkowitej stożka o promienu podstawy r,tworzącej l i wysokości h,jeżeli

a)r=9cm,l=41cm

Pc=Pp+Pb
Pc=πr²+πrl
Pc=π9²+π9*41=81π+369π=450π cm²

zad2

Oblicz pole powierzchni całkowitej stożka o średnicy podstawy długości 12cm i tworzącej długości 10cm.

d=12cm
r=½d
r=½*12cm=6cm
l=10cm

Pc=Pp+Pb
Pc=π6²+π6*10
Pc=36π+60π=96π cm²
2010-01-07T18:32:09+01:00
Wzór na pole całkowite Pc= π r(r+l)

r - promień
l tworząca stożka

zad 1
Pc= π9*(9+10)

Pc= π9*19

Pc=171π


zad 2

Pc = π 12*(12+10)
Pc=π 12*22
Pc=264 π