Odpowiedzi

2010-01-07T18:29:27+01:00
Najlepiej chyba zacząć od obliczenia powierzchni samego sadu :)

2/5 * 30ha = 12ha

Czyli nasz sad ma 12 ha :)

jabłonie stanowią 3/4 sadu
grusze stanowią 1/6 sadu
śliwy x

3/4+1/6+x=1
Zeby się łatwo dodało doproadzamy obie liczby do tego samego mianownika

9/12 + 2/12 + x =1
1- 11/12= x
x= 1/12

Śliwy zajmują 1/12 sadu, więc skoro sam sad ma powierzchnię 12ha

1/12 * 12ha = 1 ha

Śliwy zajmują obszar jednego hektara :)
21 3 21
2010-01-07T18:29:51+01:00
30ha * 2/5 = 12 ha tyle zajmują sady
1/6+3/4=18/24+4/24=22/24 tyle zajmują jabłonie i grusze
1-22/24= 2/24
12 ha * 2/24 = 1 ha tyle zajmują śliwy
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T18:33:03+01:00
Dane:
gospodarstwo - 30 ha
sad - 2/5 gospodarstwa
jabłonie - 3/4 sadu
gruszami - 1/6 sadu

Szukane:
śliwy - x sadu

Rozwiązanie:
2/5 * 30 = 12 ha
3/4 + 1/6 = 11/12
1 - 11/12 = 1/12
1/12 * 12 = 1 ha

odp. Śliwy zajmują 1 ha gospodarstwa.

Mam nadzieję że dajesz najlepszą :)
15 4 15