Proszee pomóżcie mi!!

Zad.1 a) Oblicz wartość indeksów stechimetrycznych i napisz wzór związku chemicznego. COx- masa cząsteczkowa tego związku wynosi 28u.

Zad.2 b)
NaxPO4- masa cząsteczkowa tego związku wynosi 164u.

Prosiłbym o obliczenia. Jak to jest zrobione
Z góry dziekujee...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-07T18:38:08+01:00
1
COx = 28u
12u + 16x=28u
16x=28-12
16x=16/:16
x=1
Wzor: CO
2
NaxPO4=164u
23x + 31u + 4x16u=164u
23x + 31u + 64u=164u
23x=164-31-64
23x=69u/ :23
x=3

Wzor: Na3PO4
1 5 1
2010-01-07T19:33:46+01:00
Ps. To co w nawiasach to tylko dla twojej świadomości co robię, także jak będziesz przepisywał do zeszytu bez nawiasów ;)
Zad.1 a)
C=12u
O=16u

28u-12u(odejmujemy węgiel)=16u

a więc jeżeli zostało nam 16u a tyle wynosi tlen to wzór będzie taki:
CO1(1 mała ;P )

Zad.2 b)
NaxPO4=164u
P=31u
O4=16u*4=64u

31u+64u(dodajemy P + O4)=95u
164u-95u(odejmujemy od liczby całkowitej pierwiastka, sumę P + O4)=69u
Na=23u
69u:23u=3
Na3

Wzór
Na3PO4