Odpowiedzi

2010-01-07T18:44:16+01:00
To zależy o jaki trójkąt ci chodzi, pamiętaj że suma wszystkich kątów w trójkącie wynosi 180 stopni,np. w równobocznym są to 3 kąty po 60 stopni
2010-01-07T19:15:23+01:00
W równoległoboku katy lezace naprzeciw siebie maja rowne miary a suma katow lezacych przy tym samym boku jest rowna 180 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T21:59:13+01:00
Suma miar w czworokącie wynosi 360 stopni. Więc jesli masz romb to ma przeciwko masz te kąty o tej samej mierze wiem mają podany jeden kont np. 40 stopni to ten na przeciwko również ma 40 stopni. One razem mają 80 stopni a suma miar w czworokącie wynosi 360 stopni więc 360 -80stopni=280 stopni i dzielisz to na dwa ponieważ zostały 2 kąty 280:2=140 stopni .. wiec miary w tym rombie wynosza 40, 40, 140, 140 stopni.

Suma miar w trojkącie to 180stopni jeżeli na trojkąt roznoboczny [ kazdy bok inny] to musi być podana miara dwoch kątów np. 80 i 30 stopni. wiec dodajesz to 110 stopni i odejmujesz od sumy miar w trojkącie czyli od 180 stopni. 180-110= 70 stopni . Jezeli masz do czynienie z trojkątem rownoramiennym to musi być podana chodz jedna miara więcmamy np. 70 stopni, suma to 180 wiec odejmujemy 180 -70=110 stopni i dzielimy to na 2 poniewa sa dwa katy takiej samej miary 110:2=55 stopni.
1 5 1