Odpowiedzi

2010-01-07T18:49:37+01:00
Koniec republiki : 91 p.n.e
Oktawian August - cesarz Rzymu , ustanowił pryncypat ,
2 3 2
2010-01-07T18:51:45+01:00
Oktawian August
Był adoptowanym synem Cezara.Po jego śmierci razem z Markiem Antoniuszem i Lepidusem pokonał mordercó przybranego ojca, a następnie podzielił państwo na trzy części.W wojnie domowej, która wybuchła po kilku latach, zwyciężył Lepidusa, a następnie w bitwie pod Akcjum w 31 r.p.n.e.-Marka Antoniusza.W ten sposób stał się jedynym władcą Rzymu.Ogłosił wówczas pokój i zaczął wspierać rozwój gospodarczy oraz kulturalny państwa.Za panowania Oktawiana w Rzymie zbudowano liczne teatry,łaźnie oraz bibliotekę.W 27 r.p.n.e. otrzymał przydomek August, co oznacza po łacinie ,,boski''.Cesarz nie doczekał się męskiego potomka,dlatego władzę przekazał pasierbowi - Tyberiuszowi.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T18:52:37+01:00
Upadek republiki rzymskiej nastąpił w 31 r.p.n.e
Oktawian August to twórcą Cesarstwa Rzymskiego i człowiek który ustanowił pryncypat.
2 5 2