W torebce były irysy i krówki. Z bliżej nieznanych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek, łącznie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek. Ile cukierków zostało w torebce >?

(Rozwiązywanie układu równań )
Pliska pomózcie

2

Odpowiedzi

  • mezy
  • Początkujący
2010-01-07T18:55:28+01:00
Ile krówek zniknęło
18/3=6
ile irysów zniknęło :
6*2=12
ile krówek było:
6*3=18
ile było irysów:
12*2=24
ile zostało krówek:
(18/3)*2=12
ile zostało irysów:
24/2=12
ile łącznie jest cukierków:
12+12=24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T18:55:38+01:00
X- irysy
y- krówki

1/2x- połowa irysów
1/3y- trzecia część krówek

1/2x+1/3y=18/*6
1/2x=1/3y/*6

3x=2y=108
2x=4y

3x=2y=108
3x-4y=0

3x=2y=108
+ 1,5x-2y=0
_____________
4.5x=108/:4
x=24