Zad.5
zapisz jak najwiecej przymiotnikow, w tym takze zlozonych , oraz imieslowow przymiotnikowych okreslajacych wskazane elementy obrazu.

Tu jest ten obraz.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Garden_at_Sainte-Adresse.JPG

Niebo-
kwiaty-
ludzie-
stroje-
flagi-
statki-
Wystarczy 2-3

ZADANIE 7
a)Odczytaj podkreslone zdania , opuszczajac wszystkie wystepujace w nich przymiotniki .Odpowiedz jak brak okreslen wplynal na charakter zamieszcznonego fragmentu.
b)zamaluj kratke przy wlasciwym dokonczeniu kazdego zdania
przymiotniki odgrywaja głowna role w opisach jednak sprawiaja ze tekst jest
a)zbyt zwiezly
b)mniej dynamiczny
c)mniej obrazowy
D)mniej spojny i zrozumialy

Obrazowosc tekstu jest wynikiem
czestego wystepowania w nim:
a)porownan , przenosni i epitetow
b)czasownikow
C)rzeczownikow nazywajacych czynnosci i stany
d) dialogow i krotkich zdan

C. przepisz podane zdania, uzupelniajac je zapronowanymi przez siebie przymiotnikami i przyslowkami tak, aby zwiakszyc plastycznosc i obrazowosc tekstu.

Marsjanie staneli na brzegu
................................
Patrzyli w niebo , opierajac dlonie o kolumny
................................
woda obmywala ich stopy
..............................
pani K stala przed domem , a wiatr poruszal jej wlosami
..............................
miala sen-przysnil sie jej przybysz z innej planety
..............................
pragnela siedziec w miejscu i wsluchiwac sie w piesn
..............................

to jest na podstawie R.Bradbury " Kroniki marsjanskie "

100 pkt za najlepsze rozwiazanie , kazde nie kompletne zglaszam :D moze byc nawet z neta ;D
Daje najlepsza.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-08T18:05:35+01:00
Zad 5
niebo- błekitne, pogodne
Kwiaty- kolerowe, piękne, bujne, kwitnące,
ludzie- elegantcy, dostojni, Pełni gracji
stroje - elegantckie, piękne, okazyjne
flagi- niebiesko-żołte, biało - czerwono -niebieskie, francuska, powiewające, wysokie
statki - płyeające, dymiące, duże
Zad 7.
Brak określeń wpłynął żle na opis ponieważ przymiotniki w opisię są bardzo ważne ponieważ lepiej możemy sobie to wyobrazic , a także sprawia że tekst ladniej brzmi i dodaje nutki wyobrazni i rzeczywistości opisu.
przymiotniki odgrywaja wazną role w opisie lae sprawiają, że.........
a )zbyt zwięzły
Obrazowość tekstu jes wynikiem......
a) porównań, przenośni i epitetów

Zdania:
Weseli marsjanie stanęli prosto na zlocistym brzegu.
Ciekawie patrzyli w błękitne niebo, lekko opierając przepracowane dłonie o brązowe kolumny
Mieniąca się woda lekko obmywała ich piękne stopy
Poważna pani k pewnie stała przed pięknym domem, a wiatr z lekkością powiewał jej złociste włosy.
Miała przedziwny sen- przyśnił jej się wesoły przybysz z innej planety.
Bardzo pragnęła siedzieć spokojnie w miejscu i wsłuchiwać się w cudowną pieśń

43 4 43
2010-01-08T20:33:15+01:00
Niebo-niebieskie, lazurowe
kwiaty- piękne, pachnące
ludzie- zakochani, szczęśliwi
stroje- balowe, uroczyste
flagi- państwowe, urzędowe
statki-prywatne, zwinne

zad7.
brak przymiotników z zdaniu powoduje ze zdanie nie jest takie ciekawe.
b- D
Obrazowosc tekstu jest wynikiem
czestego wystepowania w nim:
a)porownan , przenosni i epitetow


Marsjanie staneli na brzegu
Zieloni Marsjanie staneli na piaszczystym brzegu

Patrzyli w niebo , opierajac dlonie o kolumny
Patrzyli w niemieskie niebo, opierając zimne dłonie o wysokie kolumny

woda obmywala ich stopy
zimna woda obmywa ich suche stopy

pani K stala przed domem , a wiatr poruszal jej wlosami
pani k stała przed pięknym domem, a zimny wiatr poruszył jej długimi włosami

miala sen-przysnil sie jej przybysz z innej planety
miała straszny sen- przysnili sie jej przybysze z innej nieznajej planety

pragnela siedziec w miejscu i wsluchiwac sie w piesn
pragneli siedziec w dawnym miejscu i wsluchiwac sie w piekne pieśni




mam nadzieje że pomogłam :)
18 4 18