1. Na planie w skali 1:500 odległość od grządki do studni wynosi 2,5 cm.Jaka jest rzeczywista odległość ?

2. Panowie Marek i Zbyszek są właścicielami sklepów. Każdy z nich kupił w hurtowni jabłka za 2,5 zł za kg. W sklepie p.Marka kg tych jabłek kosztuje 3,25 zł , a w sklepie p. Zbyszka 3,40 zł. P.Marek sprzedał 90 kg jabłek , a p.Zbyszek 70 kg. Który z nich i o ile więcej zyskał na sprzedaży jabłek ??

3

Odpowiedzi

2010-01-07T19:17:53+01:00
1. skala: 1:500
500(cm, bo skala jest podawana w cm)/2,5cm = 200cm
200cm=2m
Odp. Rzeczywista odległość wynosi 2m.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-07T19:22:14+01:00
1) skala 1:500
to znaczy: 1cm (na mapie to) : 500cm (w terenie)
1cm(-||-) : 5m ( w terenie )

-->i teraz proporcja:

1cm- 5m
2,5cm - x
x= 12,5m

2) Marek:
90*3,25zł= 292,5zł

Zbyszek:
70* 3,40zł = 238zł

292,5zł- 238zł =54,5zł

Marek zyskał więcej o 54,5zł.
1 5 1
2010-01-07T19:27:11+01:00
1. Skala 1:500 oznacza, że jeden cm na mapie to 500 cm w rzeczywistości

2,5 * 500 = 1250

1250 cm = 12,5 m

2. Sklep Marka
3,25 zł - 2,5 zł = 0,75 zł

90 lg * 0,75 zł = 67,5 zł

Sklep Zbyszka
3,4 zł - 2,5 zł = 0,9 zł

0,9 zł * 70 kg = 63 zł


67,5 - 63 = 4,5

Odp: Marek zyskał więcej o 4,5 zł.
1 2 1